روش باورنکردنی دزدها برای ورود به ماشین به وسیله چراغ جلو، عکس

به گزارش وبلاگ رویال درام، گجت نیوز نوشت: این روزها بعضی دزدها از چراغ های جلو برای ورود به داخل ماشین و در نتیجه دستبرد به آن استفاده می نمایند؛ اما این روش سرقت خودرو دقیقاً چگونه است؟

روش باورنکردنی دزدها برای ورود به ماشین به وسیله چراغ جلو، عکس

با توسعه روزافزون خودروها امروزه فناوری های پیشرفته ای مثل اطلاعات و تفریح و رانندگی اتوماتیک جزو اجزای اصلی آن ها شده اند و به واسطه چنین سیستم هایی هم نقش قدرت پردازشی در خودروها پررنگ تر شده است. به هر حال، راننده ها برای امور مختلف، از پارک اتوماتیک تا تماشای محتوای تصویری روی نمایشگر مرکزی به همین فرایندهای پردازشی احتیاج دارند. با وجود این، وجه دیگر حضور گسترده تر کامپیوترها در خودروها این است که امکان دستکاری آن ها برای نفوذ به خودرو با اهدافی مثل دزدی و… وجود دارد. حالا گفته می گردد که دزدها راهی برای ورود به داخل ماشین به وسیله چراغ های جلو پیدا نموده اند.

روش هوشمندانه دزدها برای ورود به ماشین

ایان تابور (Ian Tabor)، مشاور حوزه امنیت سایبری مدتی قبل تصویری را به وسیله حساب توییتر خود به اشتراک گذاشت که نشان می داد چراغ جلو سمت راننده تویوتا راو 4 او را دزدیده اند؛ در واقع، سیم چراغ جلو از ناحیه زیر کاپوت خودرو بیرون آورده شده بود. او پس از این اتفاق، چراغ جلو ماشین خود را عوض کرد ولی سه ماه بعد دزدها دوباره به آن دستبرد زدند. حالا تابور هم به یاری یکی دیگر از متخصصان حوزه امنیت سایبری پیگیر این مسئله شده و متوجه شده است که چطور دزدها از چراغ های جلو برای ورود به داخل اتومبیل استفاده می نمایند.

دزدها برای اینکه به شبکه ناحیه کنترلیِ (Controller Area Network) تویوتا راو 4 او دسترسی پیدا نمایند، از مهار سیم چراغ جلو آن استفاده نموده اند. شبکه مذکور که با عنوان کن باس (CAN bus) هم شناخته می گردد، امکان ارتباطات پیچیده بین اجزای الکترونیکی مختلف را فراهم می نماید؛ همان اجزایی که ایربگ ها و سیستم هایی مثل دستیار پارک در خودرو به آن احتیاج دارند. در ماشین تابور هم دزدها به کانکتوری دسترسی پیدا نموده اند که برای تنظیم جهت نور چراغ جلو استفاده می گردد.

با توجه به توضیحات این مشاور حوزه امنیت سایبری، دزدان از دستگاهی تحت عنوان کن اینجکتور استفاده می نمایند. با استفاده از این دستگاه، آن ها پیغام فیکی را به واحد کنترل درب ارسال می نمایند که محتوای این پیغام تایید صحت سوییچ است. در نتیجه همین، قفل درب ها باز می گردد تا فرد دزد بتواند بدون اینکه صدمه فیزیکی به خودرو وارد کند، وارد آن گردد و حتی نشسته پشت فرمان آن دست به فرار بزند.

البته همان طور که صاحب این ماشین هم اشاره نموده، تویوتا می تواند با ارائه یک آپدیت نرم افزاری این نقص امنیتی را برطرف کند. با این حال، واضح است که مثل همواره دزدان به فکر راه جدیدی برای نفوذ به ماشین می افتند. در چنین شرایطی، برترین کاری که رانندگان می توانند برای جلوگیری از دستبرد به خودرویشان انجام دهند این است که خودرو خود را در مکان های سربسته با نور کافی و تردد همیشگی عابران پارک نمایند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "روش باورنکردنی دزدها برای ورود به ماشین به وسیله چراغ جلو، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش باورنکردنی دزدها برای ورود به ماشین به وسیله چراغ جلو، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید