دراسله یکی از روستاهای دیدنی سوادکوه به شمار می رود

به گزارش وبلاگ رویال درام، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، دراسله یکی از روستاهای دیدنی سوادکوه به شمار می رود.

دراسله یکی از روستاهای دیدنی سوادکوه به شمار می رود

در 40 کیلومتری زیرآب و در دامنه کوه های پربرف و سر به آسمان سائیده، روستایی ییلاقی و دلفریب قرار گرفته است که در سالهای دور به نام بهشت گمشده می شناختیم. ولی امروز به لطف جهانگردان، خوش نشینان و عصر ارتباطات روستای زیبای دراسله را همگان می شناسند.

دراسله روستایی در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا و با قدمت زیاد و شاید شهری در گذشته های دور است. وجود قبرهای قدیمی در دامنه های بیرون روستا احتمالا نشان از جمعیت فراوان این منطقه دارد.

در مورد وجه تسمیه دراسله اطلاع دقیقی در دست نیست. معروف ترین روایت کلمه در سرا است که در به معنای مروارید و سرا به معنای منزل و سرزمین است.

دراسله در 6 ماهه اول سال آب و هوایی معتدل و بسیار مطبوع دارد. حتی می گویند این آب و هوای مناسب، ناصرالدین شاه قاجار را هم به دراسله کشاند تا ییلاق زیبای سوادکوه را تجربه کند.

دراسله سرشار از چشمه و آبشار است. آب خنک و گوارا که تامین نماینده بخش عمده ای از آب آشامیدنی شهرهای پایین دست مانند پل سفید، زیرآب و بخشی از شیرگاه محسوب می گردد.

رشید حسنی رئیس شورای اسلامی دراسله جمعیت این ییلاق زیبا را بیش از هزار خانوار عنوان می نماید.

حسنی در مورد جذابیت های جهانگردی منطقه گفت: آبشارهای زیبا، امامزاده ذوالفقار، کوه های بلند، یخچال های طبیعی و البته مسیر دسترسی زیبا و هیجان انگیز به روستا از جمله قابلیت های جذب جهانگرد است که باعث می گردد در تابستان هزاران مسافر به این منطقه بیایند و از موهبت های الهی لذت ببرند.

برای مسافرانی که به دراسله می آیند، اماکن اقامتی مناسبی وجود دارد که می توانند از آنها استفاده نمایند. یک هتل آپارتمان و بیش از 30 واحد بومگردی در کنار اماکن استیجاری شخصی بخشی از امکان اقامت جهانگردان است.

یکی از اهداف جهانگردان در ییلاق دراسله، آبشاری است که به آبشار تنگ معروف است. جوشش آب از تنوری که در دل کوه قرار گرفته است و دو آبشار کوچک آن، چشم انداز ای بی بدیل را بوجود آورده است. آب این آبشارها آنقدر سرد است که نمیتوان برای چند ثانیه هم دست را در آن نگه داشت. برای رسیدن به این آبشار از محل پارک اتومبیل باید پیاده روی 20 دقیقه ای انجام داد که به علت ناهمواری ها و دره ای بودن مسیر، در نوع خود یک سفر هیجان انگیز است. حجم آب خروجی از دل کوه به میزان ای است که در تامین آب شهرهای زیرآب و پل سفید کمکی مهم بشمار می آید.

امامزاده ذوالفقار در دشتی وسیع و سرسبز میزبان جهانگردانی است که قصد دارند یک روز را در دل طبیعت بگذرانند. دشتی زیبا که بوته های زرشک آن را احاطه نموده است و در آخر تابستان با رسیدن این میوه جنگلی خوشمزه، سوغاتی مسیر برگشت را مهیا میسازد.

وجود کوهستان و قله های بیش از دو هزار متر هر هفته کوهنوردان و سنگ نوردان زیادی را به دراسله می آورد. کوهنوردانی که قدرت بدنی و توان ذهنی خود را در برابر کوه های بلند و ستیغ برفگیر آن به چالش می کشند و با فتح آنها، یک گام به خدا نزدیکتر می شوند.

از میان کوهنوردان آنانی که هیجان بیشتری می خواهند، دیواره های طبیعی و بلند را برای سنگنوردی انتخاب می نمایند و تماشای مردان و زنانی که با طناب و ایجاد کارگاه دیواره ها را بالا می روند، تماشاگران را به تحسین وا می دارد.

بالاتر از کوه ها، قله ها و در ورای آنها، یخچال های طبیعی اعجاب انگیزی وجود دارد که تماشاش به زحمتش می ارزد. یخ ها و برف هایی که از دل تاریخ به جای مانده اند و اگر به حرف بیایند، بسیار سخنها خواهند گفت.

یکی از جاذبه های جهانگردی دراسله، هوای خنک و دلنشینی است که روح و روان را پالایش می نماید و با قدم زدن در کوچه های آن، احساس سبک و خوشایندی به انسان می دهد. آسمان صاف و فضای این روستا در ساعات غروب، به سرعت مه آلود و سرد می گردد و با تاریکی هوا، دودهای برخاسته از دودکش ها، روشن شدن بخاری های هیزمی را اعلام می نماید و آنانی که تجربه خوردن چای، نان و پنیر محلی در کنار بخاری هیزمی را دارند، محال است بفکر تجربه دوباره و چند باره آن نباشند.

دراسله سرشار از زیبایی های بصری و آب و هوای ناب است. به همین دلیل خوش نشین های زیادی در این روستای ییلاقی ماندگار شدند و از مواهب آن بهره مندند.

با افزایش جمعیت و احتیاج به توسعه روستا در سالهای اخیر با کوشش شورا و دهیاری خدمات زیادی به اهالی ارائه شد. شن ریزی معابر، نامگذاری کوچه ها، ساماندهی جوی ها و کانال ها، اجرای عقب نشینی کوچه ها و کوشش برای گازرسانی به روستا از جمله این کوششهاست.

دراسله این روزها مقصد جهانگردی بسیاری از هواداران طبیعت گردی است. در فصل تابستان، بخصوص روزهای آخر هفته چند برابر جمعیت و ظرفیت روستا را در جاذبه های جهانگردی دراسله میتوان دید. به همین دلیل احتیاج است تا بخش هایی از مسیر دسترسی به روستا تعریض و بهسازی گردد تا در کنار لذت مسافرت، ایمنی هم به حد مطلوبی برسد.

تماشا دراسله را به همه دوستداران طبیعت بکر، آبشارهای پرآب، کوه های اساطیری، عاشقان طلوع خورشید کوهستان و هواداران خوراکی های ارگانیک و خوشمزه پیشنهاد میکنیم.

منبع: همگردی

به "دراسله یکی از روستاهای دیدنی سوادکوه به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دراسله یکی از روستاهای دیدنی سوادکوه به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید