خبرنگاران ورودی آب به مخازن سدها 37 درصد کاهش یافت

به گزارش وبلاگ رویال درام، تهران - خبرنگاران - مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: حجم ورودی آب به مخازن سدهای کشور درسال آبی گذشته (98-99) گرچه 55 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب بود اما نسبت به سال قبل (97-98) با کاهش 37 درصدی همراه شد.

خبرنگاران ورودی آب به مخازن سدها 37 درصد کاهش یافت

سیف الله آقا بیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار مالی وبلاگ رویال درام اضافه کرد: کاهش حجم ورودی آب به مخازن سدهای کشور ناشی از تاثیر بارش های سال آبی 98-99 است.

وی ادامه داد: میزان خروجی از سد های کشور نیز در سال آبی گذشته (98-99) نسبت به سال قبل (97-98) با 30 درصد کاهش روبرو شده است به این گونه که در سال آبی گذشته 56 میلیارد و 48 میلیون متر مکعب خروجی از سدها ثبت شد درحالی که این میزان در سال آبی 97-98 حدود هشتاد میلیارد و 20 میلیون متر مکعب بود.

آقابیگی کاهش خروجی از سدهای کشور را ناشی از اعمال مدیریت خوب عنوان نمود و گفت: میزان موجودی آب سدهای کشور در سال آبی 98-99 نسبت به سال ماقبل آن تنها حدود یک میلیارد مترمکعب کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: سال آبی گذشته(98-99) حجم آب موجود در مخازن سدها حدود 27 میلیارد مترمکعب بود و سال پیش از آن این عدد حدود 28 میلیارد مترمکعب بوده است.

وی ظرفیت کل مخازن سدهای کشور را 50 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب خاطرنشان کرد و خاطرنشان ساخت: درحال حاضر درصد پرشدگی سدها 55 درصد است که نشان از استفاده حداکثری از ظرفیت سدها دارد.

آقابیگی اضافه کرد: کوشش می گردد با توجه به حجم آبی که در اختیار داریم و با توجه به شرایط بارش های پیش بینی شده برای پاییز و زمستان سال آبی جاری(ابتدای مهر99 تا آخر شهریور 1400) و نیز اعمال مدیریت بهینه بر مصارف بتوان سال آبی پیش رو را بدون مشکل پشت سرگذاشت.

به گزارش وبلاگ رویال درام، موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو خاطرنشان کرد: بر اساس چشم انداز حاصل از نتایج خروجی سامانه پیش بینی آب و هوا، متوسط بارش مهرماه در بعضی از نواحی جنوب و شمال کشور کمتر از میانگین خواهد بود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ورودی آب به مخازن سدها 37 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورودی آب به مخازن سدها 37 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید