جیمزوب یک سیاهچاله عجیب را شکار کرد؛ هر 5 سال یک خورشید را می بلعد!

به گزارش وبلاگ رویال درام، ستاره شناسان می گویند با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمزوب قدیمی ترین سیاهچاله مشاهده شده را کشف کرده اند.

جیمزوب یک سیاهچاله عجیب را شکار کرد؛ هر 5 سال یک خورشید را می بلعد!

به گزارس خبرگزاری وبلاگ رویال درام ، این سیاهچاله در فاصله 13.4 میلیارد سال نوری از ما، تنها 400 میلیون سال پس از انفجار بزرگ شکل گرفته است؛ این یافته ها که به عنوان یک مطالعه در مجله نیچر منتشر شده است، می تواند یک جهش بزرگ به جلو در درک ما از این هیولاهای کیهانی باشد.

این سیاهچاله بزرگ که در مرکز کهکشان GN-z11 واقع شده است، با جرم تقریبی خود حدود شش میلیون برابر خورشید، آنقدر نسبت به سن خود بزرگ است که نظریه های کنونی ما در مورد چگونگی شکل گیری این اجرام را به چالش می کشد.

روبرتو مایولینو، نویسنده اصلی این مقاله در آزمایشگاه کاوندیش دانشگاه کمبریج به NPR گفت: اساساً رشد چنین سیاهچاله بزرگی به این سرعت در جهان امکان پذیر نیست. اساساً طبق نظریات کلاسیک زمان کافی برای شکل گیری آن وجود ندارد. بنابراین باید سناریوهای جایگزین را وارد بازی کرد.

مدل های استاندارد نشان می دهند که سیاه چاله های کلان پرجرم به عنوان سیاه چاله های معمولی شروع می شوند؛ سیاهچاله هایی که از ستارگانی در یک ابرنواختر فرو می ریزند و سپس به تدریج جرم پیدا می کنند؛ اگر اینطور بود، تشکیل سیاهچاله GN-z11 باید بیش از 400 میلیون سال طول می کشید.

مایولینو به NPR گفت: این سیاهچاله اساساً هر پنج سال یک بار (معادل) یک خورشید کامل را می خورد. بسیار بیشتر از آن چیزی که ما فکر می کردیم برای این سیاهچاله ها امکان پذیر است.

این هیولاهای بزرگ الجثه می توانند از ابرهای بزرگ گاز و غبار موجود در سال های اولیه کیهان متولد شوند، که می توانند فرو بریزند و فوراً سیاهچاله ای بسیار پرجرمتر از سیاهچاله ای که از یک ستاره فروپاشی شده تشکیل شده است، تشکیل دهند.

منبع: futurism

  • تصویر روز ناسا از مهیب ترین طوفان قرن/ عکس

  • شلیک کاوشگر آمریکایی به فرودگر هندی!

  • ناسا توانست با نبوغ ارتباط گیرد؟

227227

منبع: خبرآنلاین

به "جیمزوب یک سیاهچاله عجیب را شکار کرد؛ هر 5 سال یک خورشید را می بلعد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیمزوب یک سیاهچاله عجیب را شکار کرد؛ هر 5 سال یک خورشید را می بلعد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید