توزیع بیش از سه هزار و 500 دُز واکسن آنفلوآنزا در لرستان

به گزارش وبلاگ رویال درام، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از سه هزار و 500 دُز واکسن آنفلوآنزا شامل یکهزار و 500 دُز خارجی و بیش از 2 هزار دُز ایرانی از اواخر شهریور تا به امروز در استان توزیع شده است.

توزیع بیش از سه هزار و 500 دُز واکسن آنفلوآنزا در لرستان

دکتر محسن اسدبیگی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه قیمت واکسن آنفلوآنزا 200 تا 213 هزار تومان می باشد اضافه کرد: توزیع واکسن آنفلوآنزا از اواخر شهریور در استان شروع شده و برترین زمان تزریق آن تا خاتمه مهرماه است.

او با بیان اینکه واکسن های خارجی ساخت کشورهایی مانند هلند و فرانسه هستند ادامه داد: واکسن های ایرانی نیز کیفیت مشابهی دارند، مسئله ای برای تامین آنها در استان وجود ندارد و شهروندان می توانند برای خرید به تمامی داروخانه ها مراجعه نمایند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه برترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا تا خاتمه مهرماه است تاکید نمود: پیشنهاد می گردد افراد دارای بیماری های زمینه ای و خاص و بچه ها زیر پنج سال واکسن آنفلوآنزا را دریافت نمایند چراکه افراد سالم و معمولی احتیاج جدی به این واکسن ندارند.

اسدبیگی بعلاوه در مورد تامین سرم مورد احتیاج برای بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی و دولتی لرستان گفت: سهیمه ماهانه استان حدود 180 هزار سرم است که ماه گذشته، درخواست آن به علت مصارف القایی و غیرمنطقی افزایش یافته بود اما اکنون مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

وبلاگ رویال درام لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توزیع بیش از سه هزار و 500 دُز واکسن آنفلوآنزا در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع بیش از سه هزار و 500 دُز واکسن آنفلوآنزا در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید