ایرفرانس هواپیمایی بی رقیب فرانسوی

به گزارش وبلاگ رویال درام، هواپیمایی ایرفرانس

ایرلاین ایرفرانس یکی از بزرگترین ایرلاین های اروپا و دنیا است که پروازهای داخلی و خارجی بسیاری به مقاصد دور و نزدیک در برنامه پروازی خود دارد. این شرکت در سال 2004 با انتقال 25.5% از مسافران دنیا توانست عنوان بزرگترین هواپیمایی اروپا و دنیا را به خود اختصاص دهد. تجربه بیش از 80 سال حمل مسافر باعث شده تا اکنون ایرفرانس یکی از انتخاب های اول مسافران برای سفر به فرانسه باشد. این هواپیمایی از فرودگاه امام به مقصد پاریس، نیس، مون پلیه و لیون پرواز دارد.

ایرفرانس هواپیمایی بی رقیب فرانسوی

تاریخپه ایرفرانس

ایرلاین فرانسوی ایرفرانس سال 1933 از ادغام چند شرکت کوچکتر آغاز به کار کرد. در سال 1936 این شرکت دو هواپیمای فرانسوی پوتز 62 به ناوگان خود افزود؛ هواپیماهایی که 14 تا 16 مسافر حمل می کردند و با سرعت کمتر از 300 کیلومتر بر ساعت پرواز می کردند. با این حال این هواپیماها بسیار مقاوم و قابل اطمینان بودند و تا جنگ جهانی دوم هم هنوز استفاده می شدند. این هواپیمایی در سال 1945 ملی شد و به عنوان هواپیمایی ملی فرانسه به کار خود ادامه داد. خطوط هوایی این شرکت 160 هزار کیلومتر را در برمی گرفت و ادعا شده که طولانی ترین پوشش هوایی آن دوره در جهان بوده است.

در طول جنگ سرد از سال 1950 تا 1990، ایرفرانس یکی از سه ایرلاین متفقین بود که به فرودگاه های تمپلهوف و تگل در برلین غربی پرواز داشت. این شرکت هواپیمایی 7 دهه به عنوان هواپیمایی اصلی و ملی فرانسه فعالیت می کرد تا سال 2004 که با شرکت هواپیمایی هلندی KLM ادغام شد. ناوگان این شرکت از هواپیماهای ایرباس و جت های بویینگ در مسیرهایش استفاده می نماید.

هواپیماهای ایرفرانس

پروازهای ایرفرانس با هواپیماهای ایرباس و بوئینگ انجام می گردد؛ ایرباس های کوچک برای مسیرهای کوتاه تر و ایرباس های بزرگ و بوئینگ ها نیز در مسافت های طولانی تر مسیرهای خارجی به کار گرفته می گردد. این شرکت در حال حاضر 75 هواپیمای بوئینگ 777 و 148 هواپیمای ایرباس شامل ایرباس 318، 319، 320، 321، 330، 340 و 380 دارد.

کلاس های پروازی ایرفرانس

هواپیمایی ایرفرانس پروازهایش در چهار کلاس پروازی به مسافران ارائه می دهد؛ کلاس هایی که از اقامت در کابین های لوکس هواپیماهای بزرگ این شرکت آغاز شده و به صندلی های راحتی معمول در هواپیماها ختم می گردد.

لا پرایمر (فرست کلاس)

این کلاس پروازی در هواپیماهای ایرباس 380 و بعضی از بوئینگ های 777 ارائه می گردد. صندلی ها در فرست کلاس ایرفرانس چوبی با روکش چرم است و قابلیت تبدیل شدن به تخت مسطح دومتری را نیز دارند. نمایشگر لمسی 10.4 اینچی با و سایر امکانات صوتی و تصویری و بعلاوه امکان جداسازی کابین ها، از جمله ویژگی های این کلاس پروازی ایرفرانس است.

وزن بار مجاز فرست کلاس ایرفرانس در داخل کابین دو کیف دستی با حداکثر وزن 8 کیلوگرم است و امکان تحویل سه چمدان تا وزن حداکثر 32 کیلوگرم به بخش بار نیز وجود دارد.

بیزنس کلاس

در این کلاس پروازی صندلی ها تخت خواب شو هستند و مانیتورهای 10.4 اینچی نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است.

وزن بار مجاز بیزنس کلاس ایرفرانس در داخل کابین دو کیف دستی با حداکثر وزن 8 کیلوگرم است و امکان تحویل دو چمدان تا وزن حداکثر 32 کیلوگرم به بخش بار نیز وجود دارد.

پریمیوم اکونومی

این کلاس چند سالی است به پروازهای ایرفرانس اضافه شده، صندلی های آن راحت تر است، کمی بیشتر از صندلی های کلاس اکونومی باز می گردد و فضای بیشتری دارد. نمایشگر 10.4 اینچی نیز در اختیار مسافران است.

وزن بار مجاز کلاس پریمیوم اکونومی ایرفرانس در داخل کابین یک کیف دستی با حداکثر وزن 8 کیلوگرم است و امکان تحویل یک چمدان تا وزن حداکثر 23 کیلوگرم به بخش بار نیز وجود دارد.

اکونومی

صندلی های راحتی معمولی که در جلو آنها نمایشگر 10.4 اینچی نیز قرار گرفته است.

وزن بار مجاز کلاس پریمیوم اکونومی در داخل کابین یک کیف دستی با حداکثر وزن 8 کیلوگرم است و امکان تحویل یک چمدان تا وزن حداکثر 23 کیلوگرم به بخش بار نیز وجود دارد.

پروازهای ایرفرانس به ایران

هواپیمایی ایرفرانس روزهای پنج شنبه و دوشنبه از تهران به مقصد پاریس پرواز دارد.

خرید بلیط هواپیما پاریس با ایرفرانس

خرید بلیط ایرفرانس

خرید بلیط هواپیما ایرفرانس نیز همانند بلیط دیگر ایرلاین ها، در وبلاگ رویال درام فراهم شده است و شما تنها کافی است به صفحه ایرلاین ایرفرانس مراجعه کنید و پرواز مورد نظر خود را جستجو کنید. خوب است بدانید که برای خرید بلیط ایرفرانس در وبلاگ رویال درام حتما نیازی نیست که مبدا یا مقصد شما ایران باشد و بدون هیچ دغدغه ای می توانید بلیط پروازهای ایرفرانس از هر نقطه از جهان به هر نقطه دیگری در جهان را به راحتی و با چند کلیک به صورت آنلاین بخرید.

حوادث پروازی

ایرفرانس در مدت طولانی فعالیت خود شاهد حوادث تلخی نیز بوده است؛ حوادثی که یکی از تلخ ترین آنها در سال 2009 با سقوط ایرباس 330 این شرکت در اقیانوس اطلس برای رقم خورد.

در ژوئن سال 2009 هواپیمای ایرباس 330 ایرفرانس از ریودوژانیرو به مقصد پاریس در حرکت بود با 228 مسافر و خدمه در آب های اقیانوس اطلس سقوط کرد. آخرین ارتباط خلبان با برج مقاوت از بروز مشکل در سیستم برق هواپیما خبر داده بود؛ مسئله ای که احتمالا به علت وقوع رعد و برق اتفاق افتاده است. از این هواپیما پس از یک ماه جستجو تنها بخش هایی از بدنه و جسد 50 نفر کشف شد.

لینک های مرتبط:

خرید بلیط ایرفرانس

منبع: فلای تودی

به "ایرفرانس هواپیمایی بی رقیب فرانسوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرفرانس هواپیمایی بی رقیب فرانسوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید