برترین انیمه های سریالی ورزشی که می توانید دیدن کنید

به گزارش وبلاگ رویال درام، ورزش ها برای بسیاری از افراد لذت و شادی خاصی به همراه می آورند و به افراد یاری می نمایند تا انعطاف پذیری ذهنی و جسمی برای خودشان ایجاد نمایند و فعال باقی بمانند. انیمه های ورزشی نیز پیروز شدند تا به خوبی همه این موارد را درون خودشان جای بدهند و در عین حال، رشد شخصیتی را به نمایش بگذارند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین انیمه های سریالی ورزشی بپردازیم که باید به تماشای آن ها بنشینید.

برترین انیمه های سریالی ورزشی که می توانید دیدن کنید

10. انیمه کاپیتان سوباسا (Captain Tsubasa)

Captain Tsubasa (1981)

کاپیتان سوباسا مجموعه مانگایی نوشته یوئیچی تاکاهاشی است و یکی از محبوب ترین مانگاها و انیمه های ورزشی در زمینه فوتبال به شمار می رود. این انیمه سریالی محصول سال 1981 میلادی در سراسر دنیا در طول سال ها دیده شد و به پیروزیت بسیار زیادی نیز دست پیدا کرد. این انیمه داستان یک پسر 11 ساله به نام سوباسا اوزارا را دنبال می نماید که از همان سنین جوانی عاشق فوتبال است و رؤیایش بازی در جام دنیای و قهرمانی برای ژاپن است.

9. انیمه اسلم دانک

Slam Dunk (1993)

انیمه اسلم دانک (Slam Dunk) محصول سال 1993 میلادی است و اولین انیمه ساخته شده درباره ورزش بسکتبال است و اثری کلاسیک و پیروز به شمار می رود. این انیمه سریالی داستان ساکوراجی هانامیچی را دنبال می نماید که برای تحت تأثیر قرار دادن یک دختر، تصمیم می گیرد تا ورزش بسکتبال را دنبال کند و همین نیز باعث می گردد تا او روز به روز بیشتر در این ورزش پیشرفت کند. این اثر برای رویکرد واقع گرایانه و توسعه شخصیتی خودش معروفیت دارد و به خوبی توانسته ورزش بسکتبال را به نمایش بگذارد.

8. انیمه هاجیمه نو ایپو

Hajime No Ippo (2000)

انیمه هاجیمه نو ایپو (Hajime No Ippo) بر اساس مانگایی به همین نام ساخته شده، مانگایی که هنرمندی به نام جورج موریکاوا آن را نوشته و به تصویر کشیده است. این انیمه یک اثر سریالی با موضوع بوکس است و داستان پسری 16 ساله را روایت می کند که به شدت کار می نماید تا به مادرش در کسب وکار ماهیگیری اش یاری کند. با این حال، دیگران به او زور می گویند اما او با پیوستن به باشگاه بوکس، میخواهد تا از خودش محافظت کند.

7. انیمه همراه با باد بدو

Run with the Wind (2006)

انیمه سریالی همراه با باد بدو (Run with the Wind) محصول سال 2006 میلادی بر اساس رمانی نوشته شیون میورا ساخته شده و داستان یک دونده سابق برجسته به نام کاکرو کوراهارا را دنبال می نماید که در کالج چندان به ورزش دویدن علاقه ندارد. این در حالی است که یک دانشجوی دیگر به شدت به این ورزش علاقه مند است و میخواهد تا کاکرو و هشت دانشجوی دیگر را با خودش همراه کند تا بتوانند در یکی از مهم ترین مسابقات امدادی در ژاپن حضور داشته باشند.

6. انیمه کراس گیم

Cross-Game (2009)

انیمه سریالی کراس گیم (Cross-Game) محصول سال 2009 میلادی به وسیله میتسورو آداچی نوشته شده و داستان کیتامورا و آئوبا را دنبال می نماید که خانواده هایشان شریک تجاری و صمیمی هستند اما آئوبا از کوئو دل خوشی ندارد. در حالی که کوئو هیچ علاقه ای به بیسبال ندارد اما از توانایی های قابل توجهی برخوردار است و این در حالی است که آئوبا از انجام این ورزش به شدت لذت می برد.

5. انیمه پینگ پونگ

Ping-Pong the Animation (2014)

انیمه پینگ پونگ (Ping-Pong the Animation) محصول سال 2014 میلادی داستان اسمایل و پکو را روایت می نماید که از کودکی دو دوست صمیمی هستند و با یکدیگر پینگ پونگ بازی نموده اند. با این حال، زمانی که آن ها در مسابقات مختلف شرکت می نمایند و وارد دنیای رقابت می شوند، کاستی ها و مسائل آن ها بیش از هر زمان دیگری آشکار می گردد. این انیمه سریالی داستان دو دوست و تجربه های آن ها به هنگام دست و پنجه نرم کردن با مسائل و نواقصشان است.

4. انیمه هایکیو

Haikyuu!! (2014)

انیمه سریالی هایکیو (Haikyuu) محصول سال 2014 بر اساس مانگایی ساخته شده که به وسیله هارویچی فورودیت خلق شده است. این انیمه با موضوع والیبال ساخته شده و داستان هیناتا شویو را دنبال می نماید که پس از تماشای یک مسابقه والیبال با حضور یک بازیکن بسیار مشهور و بزرگ، به شدت به این ورزش علاقه پیدا نموده است. او زیاد قد بلند نیست اما مصمم است تا توانایی های خودش را افزایش بدهد تا بتواند در این ورزش پیروز باشد.

3. انیمه یوری روی یخ

Yuri on Ice (2016)

انیمه سریالی یوری روی یخ (Yuri on Ice) محصول سال 2016 میلادی و ساخته استودیو ماپا است و داستان یک اسکیت باز نمایشی بسیار بااستعداد و 23 ساله به نام یوری کاتسوکی را دنبال می نماید که پس از شکست در مسابقه پایانی جایزه بزرگ واقعاً ناراحت است و همین نیز سبب شده تا او به بازنشستگی فکر کند. با این حال، با پخش شدن یک ویدئو و وایرال شدن آن، زندگی و حرفه یوری کاملاً دگرگون می گردد.

2. انیمه اسکیت بی نهایت

SK8 the Infinity (2021)

انیمه سریالی اسکیت بی نهایت (SK8 the Infinity) در سال 2021 میلادی پخش شده و اولین انیمه با موضوع اسکیت سواری به شمار می رود که به وسیله استودیو بونز ساخته شده است. ریکی کایان به لطف هیجان و آدرنالینی که از انجام ورزش اسکیت سواری تجربه می نماید، شیفته این ورزش است. او به یک معدن زیرزمینی متروکه می رود و در آنجا، در مسابقات اسکیت سواری بسیار خطرناکی شرکت می نماید.

1. انیمه برقص پایکوب

Dance Dance Danseur (2022)

انیمه سریالی برقص پایکوب (Dance Dance Danseur) در سال 2022 میلادی پخش شده و به وسیله استودیو ماپا ساخته شده است. این انیمه داستان جوپپی مورائو را دنبال می نماید که از همان سن کودکی عاشق ورزش باله است اما چندان تمایلی برای آشکار کردن این علاقه خودش یا دنبال کردن آن ندارد و از اینکه این کار از ابهت مردانگی اش کم کند، ترس دارد. به همین علت نیز به تیم فوتبال مدرسه اش می پیوندد و در عین حال، علاقه اش به باله را پنهان نگه می دارد.

منبع: فوت و فن / movieweb.com

به "برترین انیمه های سریالی ورزشی که می توانید دیدن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین انیمه های سریالی ورزشی که می توانید دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید