اپل همچنان در حال آماده سازی آیفون تاشو است

به گزارش وبلاگ رویال درام، بر اساس گزارش سایت معتبر The Information، اپل پروژه آیفون تاشو را رها نکرده و همچنان در حال ساخت نمونه های اولیه برای حداقل دو مدل آیفون تاشو است.

اپل همچنان در حال آماده سازی آیفون تاشو است

در این گزارش به نقل از منابع مطلع آمده که دو نمونه اولیه آیفون تاشو به صورت عمودی و مانند سری زد فلیپ سامسونگ باز و بسته می شوند. این دستگاه ها در مراحل اولیه توسعه قرار دارند و در برنامه های فراوری انبوه شرکت برای سال های 2024 یا 2025 گنجانده نشده اند، بنابراین زودترین زمان معرفی احتمالی آن ها سال 2026 خواهد بود. با این حال، این شرکت برای قطعات مربوط به دو مدل آیفون تاشو با میزان های مختلف با حداقل یک تامین نماینده در آسیا تماس گرفته است. گزارش اضافه می نماید که اگر آیفون های تاشو نتوانند استانداردهای اپل را برآورده نمایند، ممکن است کنار گذاشته شوند.

گفته می گردد علاقه اپل به عرضه یک آیفون تاشو در طول سال ها نوسان داشته است. ظاهراً تیم کوک، مدیرعامل اپل، اولین بار در سال 2018 از طراحان و مهندسان در خصوص یک آیفون تاشو پرسیده است. او بعداً در همان سال به نمایش یک آیفون تاشو با صفحه نمایش 7 اینچی پاسخ مثبت داد. گزارش شده است که این شرکت نگران چالش های فنی و ارائه ویژگی های مجذوب کننده کافی بر روی دستگاه است که بتواند قیمت بالای آن را نسبت به دستگاه های غیر تاشو توجیه کند.

منظره اولیه اپل برای آیفون تاشو این بود که صفحه نمایش هنگام بسته شدن گوشی در قسمت بیرونی قرار گیرد، اما مهندسان با مشکلاتی در زمینه دوام با این طراحی روبرو شدند. تیم طراحی صنعتی بعلاوه می خواست ضخامت دستگاه هنگام بسته شدن از مدل های فعلی آیفون بیشتر نباشد، که به علت محدودیت های فناوری باتری و صفحه نمایش غیرممکن شد.

این شرکت کار خود را روی آیفون تاشو حدود سال 2020 متوقف کرد و به سمت یک آیپد تاشو به میزان آیپد مینی با نمایشگر 8 اینچی که به سمت داخل تا می گردد، متمایل شد. گفته می گردد اپل به این نتیجه رسید که این دستگاه می تواند ضخیم تر از آیفون تاشو باشد، زیرا کاربران انتظار حمل آن در جیب خود را ندارند و نیازی به رعایت الزامات دوام بالای آیفون نیست. بعلاوه، یک آیپد تاشو به اپل این امکان را می دهد که به صورت عمومی این دسته از محصولات را در مقیاس کوچکتر آزمایش کند.

مهندسان اپل در کوشش هستند چین خوردگی وسط نمایشگر تاشو را از بین ببرند و کاری نمایند که هر دو قسمت نمایشگر به طور کامل روی یکدیگر قرار بگیرند و شاهد شکافی بین این دو قسمت نباشیم. باید خاطرنشان کنیم رقبای اپل مشکل دوم را به طور کامل رفع نموده اند و مشکل اول نیز بعضی رقبا به پیشرفت های مهمی دست پیدا نموده اند. ظاهرا اپل برای ساخت آیپد تاشو در حال همکاری با ال جی و سامسونگ است تا از تخصص آن ها برای ساخت نمایشگرهای تاشو بهره ببرد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل همچنان در حال آماده سازی آیفون تاشو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل همچنان در حال آماده سازی آیفون تاشو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید