اقدامات توسعه ای در اردبیل با هدف تسهیل زندگی جوانان انجام می شود

به گزارش وبلاگ رویال درام، استاندار اردبیل گفت: اقدامات توسعه ای همچون جذب و حمایت از سرمایه گذاران در استان با هدف تسهیل زندگی جوانان انجام می شود.

اقدامات توسعه ای در اردبیل با هدف تسهیل زندگی جوانان انجام می شود

به گزارش خبرنگار از ، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گفت: اقداماتی، چون جذب و حمایت از سرمایه گذاران، احداث واحد های صنعتی، تولیدی و خدماتی برای اشتغالزایی در بین جوانان استان و رونق اقتصادی است.

او اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم برای استخراج آمار جوانان بیکار بالای 18 تا حدود 40 سال انجام گرفته و در برخی از شهرستان های کوچک استان هم اجرا شده است.

استاندار اردبیل گفت: با همکاری دهیاران و اطلاعیه های لازم آمار واقعی بیکاران این شهرستان ها مشخص شده و این افراد بر اساس برنامه ریزی و نیاز های واحد های تولیدی برای اشتغال معرفی می شوند.

بهنام جو به تصویب منطقه آزاد اردبیل در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مزیت های آن برای استان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین مزیت های این منطقه برای استان رشد اقتصادی بوده و بر اساس برآورد های انجام گرفته فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری در این منطقه ها موجب اشتغالزایی بالا برای جوانان است.

او با تاکید بر ساماندهی رشته های تحصیلی دانشگاه ها اضافه نمود: برای جذب نیرو های تحصیل کرده در واحد های صنعتی استان، باید رشته هایی متناسب در دانشگاه ها ایجاد و از انباشت تحصیل کرده ها در رشته های تحصیلی اشباع شده جلوگیری شود.

استاندار اردبیل بیان نمود: بر اساس هماهنگی های انجام گرفته با برخی از واحد های صنعتی تعامل با دانشگاه ها برای افزایش ظرفیت جذب دانشجو در رشته های کاربردی انجام می شود.

بهنام جو در ادامه تسهیل ازدواج جوانان را از جمله موضوعات مهم مورد پیگیری دانست و گفت: بر اساس آمار های بانک های استان 14 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج درسال گذشته در استان پرداخت شده است.

او شرح داد: پیگیری های لازم در خصوص پرداخت به موقع تسهیلات ازدواج به جوانان انجام و گزارش های لازم از بانک ها و دستگاه اجرایی مرتبط اخذ می شود.

استاندار اردبیل به قرار گرفتن در فصل تابستان و برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان اشاره کرد و خواستار اتخاذ روش های برگزاری برنامه ها به صورت مجازی با توجه به شرایط کرونایی شد.

بهنام جو اضافه نمود: باید از برگزاری برنامه های اوقات فراغت که شکل تجمعی دارد پرهیز و این موصوع به صورت هنرمندانه ای مدیریت شود.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اقدامات توسعه ای در اردبیل با هدف تسهیل زندگی جوانان انجام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات توسعه ای در اردبیل با هدف تسهیل زندگی جوانان انجام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید