مقرون به صرفه ترین نوشیدنی برای مقابله با آلودگی هوا

به گزارش وبلاگ رویال درام، محمدمهدی امین ضمن توصیه هایی برای سلامت افراد جامعه در شرایط آلودگی هوا، اظهار کرد: در شرایطی که غلظت آلاینده های جوی بالا و شرایط هوا ناسالم است، شهروندان باید از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می گردد، خودداری نموده و تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد دوری نمایند.

مقرون به صرفه ترین نوشیدنی برای مقابله با آلودگی هوا

به گزارش ایسنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به بیماران قلبی و ریوی توصیه می گردد در این شرایط در فضای باز فعالیت ننمایند و تا حد امکان از حضور در فضای بیرون خودداری نمایند. ورزشکاران و شهروندان نیز از هرگونه فعالیت ورزشی از جمله پیاده روی و دویدن در فضای باز خودداری نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر اهمیت نوشیدن مایعات به ویژه آب در شرایط آلودگی هوا، گفت: نوشیدن آب علاوه بر اینکه باعث شست وشوی دستگاه گوارش می گردد، عطش و خشکی دهان را از بین می برد و بخشی از آلودگی وارد شده به بدن را نیز دفع می نماید.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به سرماخوردگی، حساسیت و یا مسائل تنفسی و افراد مبتلابه آسم در زمره گروه های آسیب پذیر هستند، گفت: به این گروه ها توصیه می گردد از تردد در محیط های باز خودداری نمایند. ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به آسم را در بچه ها افزایش می دهد و آلودگی هوای موجود در خیابان های پر رفت وآمد باعث کاهش سطح اکسیژن خون می گردد، بنابراین تا جایی که امکان دارد در شرایط آلودگی هوا بچه ها در منزل بمانند، در و پنجره ها بسته باشد و در صورت امکان از سیستم تهویه مطبوع استفاده گردد.

امین اعلام کرد: در شرایط آلودگی هوا از میوه ها و سبزی های تازه بیشتر استفاده کرد، چون آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد سرطان موجود در میوه و سبزی ها نقش اساسی در سلامت ریه ها و کاهش اثرات آلایندگی هوا دارند.

وی با تأکید بر اینکه ماسک های کاغذی معمولی و دستمال نمی تواند مانع ورود آلودگی هوا به سیستم تنفسی بدن گردد، بنابراین استفاده از آن ها توصیه نمی گردد، اعلام کرد: ماسک های ویژه ای که به عنوان ماسک های گروه P 1 و P 2 که ترجیحاً به خاطر شیوع کرونا بدون سوپاپ باشند و در داروخانه ها موجود است و بعلاوه ماسک های N 95 ماسک های خوبی و مناسبی هستند.

منبع: فرارو

به "مقرون به صرفه ترین نوشیدنی برای مقابله با آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقرون به صرفه ترین نوشیدنی برای مقابله با آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید