کلیه تجهیزات، امکانات و ماشین آلات عملیاتی راسک در آماده باش هستند

به گزارش وبلاگ رویال درام، فرماندار راسک گفت: تمامی تجهیزات، امکانات و ماشین آلات عملیاتی این شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند.

کلیه تجهیزات، امکانات و ماشین آلات عملیاتی راسک در آماده باش هستند

به گزارش گروه استان های وبلاگ رویال درام از زاهدان ، سلیم کدخدا فرماندار راسک در دومین جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان راسک گفت: کلیه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و سایر دستگاههای اجرایی شهرستان، پیرو هشدار جدی شماره 2 هواشناسی و اعلام سطح قرمز ضمن حضور و اعلام مراتب آماده باش کامل به نیروها و واحدهای تابعه در شهرستان، اطلاع رسانی سریع، فراگیر و گسترده به گروه های هدف را برای جلوگیری از آسیب های احتمالی عملی نموده و تمامی تجهیزات، امکانات و ماشین آلات عملیاتی تحت اختیار را در حالت آماده قرار دادند.

وی ادامه داد: با توجه به جدیت و حساسیت اوضاع ناشی از ورود وفعالیت چرخند حاره ای شاهین در سطح منطقه دومین جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طی 24ساعت گذشته برگزار گردید.

وی ادامه داد: بخشداران تابعه کلیه تدابیر و تمهیدات احتیاطی و پیش دستانه لازم در سطح بخش های تابعه پیش بینی و با استفاده از ظرفیت شبکه انسانی شوراهای اسلامی و دهیاران اطلاع رسانی عمومی به ساکنان بخش متبوع راجع به سطح هشدار صادره و مخاطرات طوفان پیش رو و ارائه توصیه های ضروری را در دستور کار فوری قرار دهند.

فرماندار راسک توضیح داد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دستور شناسایی و انتقال مادران باردار در نوبت وضع حمل، بیماران بدحال از جمله مبتلایان تالاسمی و دیالیز را به نزدیکترین مراکز درمانی مجهز صادر نمایند.

کدخدا ادامه داد: اداره صمت دستور اعمال نظارت لازم بر ذخیره آرد و خدمات دهی خبازان را به بازرسان تابعه ابلاغ نمایند و شهرداران تابعه شهرستان هم ماشین آلات عملیاتی و خدماتی مربوطه را در حالت آماده باش کامل قرار دهند.

وی گفت: مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جلسه ستاد داخلی بحران برگزار و انجام هماهنگی هاو تدابیر احتیاطی جهت آمادگی برای اعلام و اعمال تعطیلی مدارس در هفته آینده در صورت وقوع بارش های پیش بینی شده را اتخاذ کند.

فرماندار راسک توضیح داد: جمعیت هلال احمر شهرستان تمامی داوطلبان، جوانان و امدادگران حوزه مسوولیت را فراخوان و مأموریت های مورد نظر را مشخص وبه آنان ابلاغ کند و ذخیره اقلام و تجهیزات امدادی در انبار جمعیت مورد ارزیابی قرار گرفته و ارسال و ذخیره اقلام در مراکز بخش های تابعه هم صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: اداره منابع آب شهرستان با هماهنگی مدیریت چابهار آمادگی برای تخلیه بخشی از ذخیره آبی دریاچه سد پیشین به منظور جلوگیری از وقوع سیل معمول و به پیمانکاران طرف قرارداد مراتب آمادگی و همکاری با استفاده از ماشین آلات مربوطه در نقاط آسیب پذیر و در معرض خطر سطح شهرستان تکلیف گردد.

وی با اشاره به اینکه ادارات تعاون روستایی و امور عشایری ضمن ارزیابی آخرین شرایط وموجودی آرد خام در سطح حوزه زیرپوشش و انبارهای ذخیره مربوطه را با هدف کسب اطمینان از عدم کمبود آرد طی روزهای پیش رو سریعا صورت دهند، اعلام نمود: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان راسک اطلاع رسانی فوری و فراگیر به بهره داران در سراسر شهرستان برای آمادگی و اعمال تدابیر ممکن وبازدارنده انجام دهد.

وی اعلام کرد: مدیریت توزیع برق ومدیریت آب و فاضلاب شهرستان دستور فراخوان و آماده باش اکیپ های عملیات و خدمات مربوطه را جهت حضور در منطقه و ورود فوری برای شناسایی و برطرف اختلالات وارده بر شبکه وتاسیسات مربوطه صادر نمایند.

وی گفت: معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری به متصدیان صندلی ها سطح شهرستان و بخش های تابعه تاکید که خرید و ذخیره سازی فرآورده های سوختی در مخازن صندلی های مربوطه را طی چهار روز آینده با حساسیت دنبال و اعمال نمایند.

وی توضیح داد: بنیاد مسکن در تعامل و ارتباط با شوراهای اسلامی و دهیاران گزارش وقوع خسارات احتمالی بر منازل مسکونی در منطقه ها روستایی را اخذ کند.

وی ادامه داد: مدیر توزیع برق شهرستان برای ایجاد امکان مانور مأمورین منابع آب چابهار جهت تخلیه اضطراری بخشی از آب سد پیشین دستور همکاری برای وصل موقت انشعاب برق تاسیسات سد را صادر کند.

وی گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ایی نسبت به فراخوان،آماده سازی و استقرار مأمورین راهداری و ماشین آلات مربوطه در موقعیت های حساس جاده ایی برای اقدام به موقع جهت برطرف انسداد و بازگشایی محورهای مسدود به ترتیب اهمیت برنامه ریزی نماید.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر امکانات و شرایط لازم را برای اسکان اضطراری اهالی منطقه ها در معرض خطر سیل بردگی فراهم نموده و مدیریت آموزش و پرورش،دانشگاه پیغام نور واداره ورزش و جوانان سالن های ورزشی و فضاهای خوابگاهی مربوطه را جهت اسکان اضطراری گروه های نیازمند و سیل زده احتمالی تمهید نمایند.

وی ادامه داد: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان از هم اکنون تا انتها و خروج سامانه رصد دقیق و منظم شرایط را در حوزه های مسئولیت در دستور کار قرار دهند و نیروی انتظامی تدابیر لازم جهت نظم و امنیت عمومی در سطح حوزه استحفاظی را برنامه ریزی و پیگیری کند.

وی گفت: شرکت مخابرات ایرانشهر نسبت به اعزام واستقرار فوری یک اکیپ فنی در شهرستان جهت برطرف اختلالات در ارتباطات تلفنی و مخابراتی متاثر از فعالیت سامانه پیش رو اقدام و اولویت استقرار وتمرکز فعالیت اکیپ های اعضای مدیریت بحران در موقعیت های آسیب پذیر براساس تجارب قبلی مشخص و برنامه ریزی گردد.

وی با بیان اینکه ناوگان مرکز اورژانس و آتش نشانی شهرداری ها در حالت آماده باش کامل قرار گیرند و بخشداران ملاحظات و مأموریت های قانونی مربوط به حوزه مدیریت بحران را به کلیه دهیاران ابلاغ نمایند.

وی اضافه کرد: به منظور رعایت جوانب احتیاط و پیشگیری از پیغامدهای حوادث احتمالی فعالبت کلیه مدارس شهرستان در همه مقاطع در روزهای شنبه و یکشنبه 10 و 11 مهرماه 1400 بصورت مجازی اعلام می گردد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کلیه تجهیزات، امکانات و ماشین آلات عملیاتی راسک در آماده باش هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیه تجهیزات، امکانات و ماشین آلات عملیاتی راسک در آماده باش هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید