معترضان در روز انتخابات برای مردم مسئله ای ایجاد نمی نمایند

به گزارش وبلاگ رویال درام، خبرنگاران: رهبر معترضان تایلند اطمینان داد که طرفدارانش در انتخابات هفته بعد برای افرادی که قصد رای دادن را دارند مسئله ای ایجاد نخواهند کرد.

معترضان در روز انتخابات برای مردم مسئله ای ایجاد نمی نمایند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ رویال درام به نقل از بی بی سی؛ سوتپ تائوگسوبان، رهبر مخالفان دولت در تایلند اعلام نمود که معترضان مانع حضور مردم بر سر صندوق های رای نخواهند شد اما در اطراف حوزه های انتخاباتی تظاهرات خواهند کرد. معترضان خواستار کناره گیری نخست وزیر تایلند و اصلاح در سیستم سیاسی این کشور هستند.

این درحالی است که با وجود حکم دادگاه قانون اساسی مبنی بر امکان تاخیر در برگزاری انتخابات، دولت این کشور از انجام انتخابات در تاریخ مقرر خبر داده اند.

درحالی که مقامات برای غلبه بر ناآرامی ها کوشش می نمایند وضعیت فوق العاده همچنان پابرجا است. تا کنون دست کم 9 نفر در خشونت های تایلند از سال گذشته تا کنون جان خود را از دست داده اند.

دولت تایلند در حالی به مدت 60 روز وضعیت فوق العاده در شهر بانکوک پایتخت اعلام نموده است که اعتراضات داخلی وارد سومین ماه متوالی شده است. کمیسیون انتخابات تایلند نیز اعلام نمود، شرایط کشور برای برگزاری انتخابات 2 فوریه به شدت پرتنش و پرنوسان است. دولت تایلند نیز بر این باور است که قانون برگزاری انتخابات از سوی پادشاه امضا شده و امکان تغییر زمان آن وجود ندارد.

اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.

مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور دست نشانده برادرش یعنی تاکسین شیناواتر است. تاکسین شیناواترا در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد اقتصادی در خارج از تایلند زندگی می نماید.

منبع: تسنیم

به "معترضان در روز انتخابات برای مردم مسئله ای ایجاد نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان در روز انتخابات برای مردم مسئله ای ایجاد نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید