مالکی: به الکاظمی رای نمی دهم

به گزارش وبلاگ رویال درام، فارس نوشت: ائتلاف دولت قانون در بیانیه ای بیان کرد که از دولت مصطفی الکاظمی حمایت نخواهد کرد و به وزرای وی در جلسه مجلس نیز رأی اعتماد نخواهد داد.

مالکی: به الکاظمی رای نمی دهم

ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی امروز (یکشنبه) در بیانیه ای اعلام نمود که در دولت مصطفی کاظمی حضور نخواهد داشت و به کابینه وی نیز در مجلس رأی نمی دهد.

به نوشته وبسایت الموازین نیوز، ائتلاف نوری المالکی در بیانیه خود آورده است که کوشش بسیاری به همراه دیگر گروههای سیاسی برای تشکیل دولت انجام داده بود تا بدین گونه تهدیدات پیش روی عراق را از میان بردارد و در خلال مذاکرات بر سر ساز و کار انتخاب نخست وزیر توافق شده بود که فرد انتخاب شده می بایست به طور یکسان با تمامی گروههای سیاسی رفتار کند.

ائتلاف دولت قانون در ادامه تأکید کرد که جهت تشکیل دولت طبق توافقات، پیش نرفته و این گروه سیاسی نیز تمامی کوشش خود را برای تصحیح فرایند موجود به کار گرفته است تا وزرای با کفایت و پاکدست و توانمند از میان نیروهای مخلص در جامعه انتخاب شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: متأسفانه کوشش های خالصانه ما برای تصحیح این فرایند راه به جایی نبرد و شاکله دولتی که [مصطفی الکاظمی] برای گروههای سیاسی ارائه داده است با خواسته های مردم عراق تناقض دارد و بعضی از وزرای پیشنهادی افراد پرحاشیه ای هستند که کفایت و مقبولیت لازم را ندارند.

در انتها این بیانیه آمده است: بنابراین، ائتلاف دولت قانون اعلام می نماید که در تشکیل این دولت مشارکت نخواهد کرد و به نفع آن نیز در مجلس نمایندگان رأی نخواهد داد و تصمیم در این باره را به دیگر گروههای سیاسی واگذار می نماید.

در همین حال یک منبع در مجلس عراق گفت که رئیس مجلس از نمایندگان خواسته برای آنالیز رأی اعتماد به کابینه مصطفی الکاظمی، دوشنبه این هفته در صحن مجلس حضور داشته باشند.

یکشنبه هفته آینده، مهلت قانونی یک ماهه برای مصطفی الکاظمی جهت دریافت رأی اعتماد از مجلس برای کابینه پیشنهادی خود به انتها می رسد و برهم صالح رئیس جمهور عراق و جنین پلاسخارت نماینده سازمان ملل در این کشور از گروههای سیاسی عراقی خواسته اند تا فرایند تشکیل دولت را تسریع ببخشند تا امکان مقابله با تهدیدات تروریستی اخیر فراهم گردد.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "مالکی: به الکاظمی رای نمی دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالکی: به الکاظمی رای نمی دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید