در خصوص پانیک چه می دانید؟

به گزارش وبلاگ رویال درام، پانیک یک حمله اضطرابی است که در آن فرد احساس می نماید نمی تواند نفس کشیدن را ادامه دهد و لحظه مرگش فرا رسیده است.

در خصوص پانیک چه می دانید؟

نسترن کاظمیان طرهانی گفت: پانیک یک حمله اضطرابی است که در آن فرد احساس می نماید نمی تواند نفس کشیدن را ادامه دهد و لحظه مرگش فرا رسیده است. اما واقعیت چیز دیگری است. واقعیت این است که پانیک اصلا کشنده نیست و باعث مرگ نمی گردد. اما چرا افراد دچار این حمله می شوند؟ علت عمده آن، اختلال دیگری است که مقاومت در درمان باعث شده بدن ان را به شکل پانیک نشان دهد. حمله پانیک کمتر تحت تاثیر وراثت می باشد.

وی گفت: گاهی حملات پانیک وابسته به موقعیت هستند یعنی یک محیطی باعث حمله پانیک یا وحشت زدگی در فرد می گردد و خود فرد متوجه آن محرک نیست. (در این صورت محیط یک نماد از شرایط دشواری بوده که فرد در گذشته خود تجربه نموده است)

این روانشناس ادامه داد: حملات پانیک معمولا 2 تا چند دقیقه طول می کشد و بیشترین امار شیوع آن در سن 18 تا 34 سالگی می باشد. نکته قابل توجه این است که پانیک در خانم ها بیشتر دیده می گردد.

کاظمیان طرهانی گفت: درمان آن بین روانشناسی و روانپزشکی مشترک است. بستگی به شدت و تعداد حملات احتمال تجویز دارو وجود دارد.

نشانه های بالینی پانیک:

خشکی دهان

عرق کردن زیاد

گر گرفتگی

تپش قلب

لرزش دست

تکرر ادرار

اختلال خواب

اختلال خوردن

درد شدید در قفسه سینه

نامنظم بودن تنفس و استاپ تنفسی

نشانه های شناختی پانیک:

افکار دگم و بسته و باید و نبایدهای افراطی که افراد برای خود دارند.

-ناامیدی یک نشانه شناختی دیگر از پانیکی ها می باشد.

-سطح پایین سروتونین یکی از دلایل حمله پانیک است.

-هیجانات مثبت مثل شادی، سرگرمی، خنده و گریه در ان ها کم است.

-تجربه گرا نیستند.

-معمولا اهمالکاری دارند.

این روانشناس گفت: نوع جویی پایینی دارند مثلا همواره یک نوع لباس خاص را می پوشند و یا سرگرمی بخصوصی دارند و آن را تغییر نمی دهند. درمانگران عزیز سعی کنید مخاطب خوبی برای افرادی با حملات پانیکی باشید. این موضوع حملات آن ها را به تاخیر می اندازد.

منبع: گردشبان

به "در خصوص پانیک چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خصوص پانیک چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید