این دو نوشیدنی برای رهایی از گرمازدگی معجزه می نمایند

به گزارش وبلاگ رویال درام، رئیس اورژانس آذربایجان شرقی با اشاره به راه های جلوگیری از گرمازدگی با توجه به تعطیل اعلام شدن روز های چهارشنبه و پنجشنبه به علت گرمی بیش از حد هوای کشور، گفت: مصرف مایعات غیرشیرین از جمله دوغ و آب در پیشگیری از بروز گرمازدگی تاثیر بسزایی دارد.

این دو نوشیدنی برای رهایی از گرمازدگی معجزه می نمایند

اصغر جعفری روحی در تشریح نکات مهم برای جلوگیری از گرمازدگی در این روزها، اظهار کرد: افراد مسن، بچه ها و خانم های باردار بیشترین خطر گرمازدگی را در این ایام دارند و این گروه های فردی باید بیش از سایرین مواظب خود باشند.

وی اضافه نمود: افراد بایستی در این روز ها کمتر در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند و کار های بدنی همراه با تعریق زیاد و فعالیت بدنی بالا را در زیر نورآفتاب به حداقل برسانند.

وی تاکید نمود: افراد سعی نمایند تا هر چند دقیقه یکبار که در زیر نور آفتاب قرار می گیرند، حتما استراحت کافی داشته باشند. یکی از علائم اولیه گرمازدگی نیز درد های عضلانی است و بروز درد های عضلانی به خصوص در پشت ساق پا و پشت بازو و دست ها، زنگ خطر شروع گرمازدگی است و افراد بلافاصله پس از شروع این درد ها باید از محیط گرم خارج شده و مصرف مایعات را بیشتر نمایند.

جعفری گفت: اگر خدای نکرده فرد مسن، خانم باردار و یا کودکی دچار علائم گرمازدگی مثل درد های عضلانی و افت سطح هوشیاری و بثورات پوستی شد حتما برای مایع درمانی و اقدامات خنک نماینده به پزشک مراجعه گردد.

وی در خصوص علائم گرمازدگی نیز تاکید نمود: گرمازدگی مراحل و علائم مختلفی دارد که معمولا از درد های عضلانی شروع شده و به مرور تشدید می گردد. افت سطح هوشیاری، خواب آلودگی، اختلال تعادل، بیقراری، سرگیجه و حتی کما از علائم آن بوده و احتمال مرگ نیز در صورت تاخیر در درمان وجود دارد.

وی با بیان این که برترین راه پیشگیری از گرمازدگی، دوری از محیط گرم، کار شدید و سنگین در زیر نورآفتاب و مایع درمانی مناسب است، گفت: کلاه گذاشتن، بستن دستمال خنک به سر و کار کردن زیر سایه تاثیرات خوبی در جلوگیری از گرمازدگی دارد.

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی هم چنین با اشاره به تعطیلات پیش رو و افزایش مسافرت ها، اعلام کرد: این مسافرت ها باعث افزایش گرمازدگی در افراد می گردد؛ در این راستا توصیه می کنیم که مردم عزیز طی این مدت در خانه بمانند و از مسافرت پرهیز نمایند و اگر به مسافرت می روند، حتما به توصیه های گفته شده به خصوص در خصوص بچه ها و خردسالان عمل نمایند.

وی اضافه نمود: نوزادان باید به صورت مرتب از شیرمادر استفاده نمایند و از قرارگیری بچه ها و خردسالان در زیر نورآفتاب جلوگیری گردد. اگر بچه ای در این روز ها دچار علائم کم آبی شد، پودر اوآراس می تواند به بهبود شرایط او یاری کند.

منبع: فرارو

به "این دو نوشیدنی برای رهایی از گرمازدگی معجزه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دو نوشیدنی برای رهایی از گرمازدگی معجزه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید